Plaça Sant Felip Neri, 6 – 08002 Barcelona. Tel 93 301 12 96 i 676 87 46 92

Ciutadania

L’escola és una petita societat i és en ella, vivint en ella, on els alumnes fan l’aprenentatge de vida democràtica i de la convivència. Les activitats que trobareu a continuació formen part del nostre “Programa pedagògic d’educació democràtica i per a la convivència”.

Ensenya i aprèn

Amb l’objectiu d’establir vincles entre els alumnes,  conèixer i descobrir l’altres i millorar la convivència a l’aula, els nois i noies de 1r d’ESO organitzen un banc del temps escolar on tots ensenyen i aprenen coneixements i habilitats .

Bloc Ensenya i Aprèn

Taller d’experts, és la mateixa experiència treballada al cicle superior de primària.

Som iguals-som diferents

Anem a conèixer els nostres veïns del centre Ocupacional Sínia, afectats de paràlisis cerebral. Coneixerem com viuen les persones amb discapacitat, les dificultats en les que es troben i el que pensen i senten. Ens adonarem de la diferència però també de tot allò que tenim en comú.

                                        

Connectant mons

Connectant mons: Una estratègia amplia de promoció de la ciutadania global impulsada per les organitzacions europees. Basada en el treball cooperatiu de nens i nenes de diferents realitats.

   

Audiència Pública

L’Audiència Pública dels nois i noies de Barcelona és una forma de participació a través de la qual l’alumnat fa propostes a l’Administració municipal. Mitjançant l’Audiència Pública s’obre una porta pels nois i noies de la nostra ciutat per tal que puguin fer sentir la seva veu,  facin propostes de millora en diferents àmbits de caire social  i prenguin consciència cívica i de participació ciutadana.

                                                       Audiència Pública

Fem una llei

Fem una Llei, partint de la simulació d’un “Projecte de llei”, els alumnes fan les mateixes tasques que els diputats i diputades a les comissions i al plenari del Parlament: presenten esmenes, les discuteixen en comissió i elaboren el dictamen que després es discutirà i votarà en el ple.

      

Agenda 21

De la mateixa manera que les ciutats han de prendre compromisos per fer possibles les solucions planetàries, les entitats i associacions ciutadanes, les empreses i professionals, així com totes i cada una de les persones que convivim a la ciutat, hem d’assumir la nostra part de responsabilitat en el desenvolupament dels projectes de sostenibilitat a escala local.

És necessari, doncs, que l’escola assumeixi, a la seva escala, la seva responsabilitat en els problemes socioambientals, analitzar el seu estat i comprometre’s en actuacions de millora al seu abast. És a dir, elaborar la seva Agenda21 Escolar.