Cap a uns aprenentatges més globals, transversals i significatius

By 22/12/2021Primària
L’etapa de primària canvia el format d’entrega de tasques realitzades, deixant enrere els tradicionals ‘àlbums trimestrals’

Aquest curs, l’equip de mestres de primària, seguint amb el constant d’anàlisi del nostre treball pedagògic, i reflexionant de forma continuada sobre les diferents tasques que duem a terme a l’escola, després d’un procés llarg, hem arribat a l’acord de modificar l’entrega de feines trimestral que fèiem habitualment.

Cada vegada tenim més treballs organitzats per projectes interdisciplinaris, que barregen diferents àrees, passant per una línia fina i un xic difusa en aquesta classificació clàssica “d’àrees” o “assignatures”, esdevenint en uns aprenentatges més globals, transversals i significatius.

A la vegada, en certs àmbits, l’alumnat de primària fa la representació gràfica -escrita- dels seus aprenentatges en uns quaderns amb un procés que no volem trencar amb el final de trimestre. I és que aquest moment és tan sols una unitat de mesura del temps que no sempre encaixa amb els ritmes dels processos d’aprenentatge. Això significa que ens trobem amb alguns projectes a mitges o amb unitats d’aprenentatge que no estan finalitzades i que no volem acabar a corre-cuita “només” perquè s’acaba el trimestre.

De fet, en certa mesura, ja estàvem aplicant aquesta metodologia al cicle inicial, a primer i segon, amb una valoració molt positiva per part de totes les parts, que ens ha empès a traslladar-ho a tots els cursos.

Així doncs, a partir d’aquest mes de desembre, a final de trimestre l’alumnat no s’endurà totes les tasques que han estat fent fins al moment. Tot i així, aquest cop sí que arribaran a casa amb alguna sorpresa nadalenca que estem preparant i un recull amb el que us podran explicar a les famílies tot allò que han treballat amb el grup i el professorat.

De cara el mes de febrer, s’enduran el resultat de les tasques i projectes que estiguin finalitzats, per tal que les famílies els pugueu veure en primera persona.Desitgem que aquest canvi sigui favorable i ens permeti respectar encara més els processos d’aprenentatge en els quals estan immersos els infants!