El projecte audiovisual a l’ESO: tècnica, creativitat i treball en equip

L’alumnat de secundària posa en pràctica el llenguatge audiovisual elaborant un curtmetratge

Ja portem dos mesos de curs i la franja de projectes de secundària està funcionant a tota màquina. 

Aquest curs, hem començat treballant el projecte audiovisual, a primer amb la participació al concurs ‘Participa Méliès’ i a segon amb la creació d’un petit curtmetratge de temàtica lliure.

Vam començar per una jornada de descoberta, en la tarda dedicada als projectes on els nois i noies van realitzar diferents tallers/jocs vinculats al món del cinema (la creació d’un taumàtrop, la caixa del gèneres cinematogràfics, la caixa fosca, el joc de les pel·lícules, el Kahoot de les frases cèlebres…)

A partir d’aquí, ha començat la feina creativa, el moviments de càmera, els plans, els guions, els storyboards… Tot el treball que comporta resoldre el repte que suposa el domini del llenguatge audiovisual, això sí, recolzats per l’equip de mestres que treballa acompanyant aquesta tasca.

Ens esperen dies de rodatge, d’actuacions, de canvis de vestuari, de trucs i de tomes falses i de treballar per aconseguir fer, poc a poc, bons comunicadors i comunicadores  amb un bon domini de la llengua i de les tecnologies de la informació i de la comunicació.