Compartir espais amb alumnat d’altres edats, d’aprendre entre iguals, superar els reptes d’aprenentatge…

Aquest curs, a l’etapa de Primària tornem a reactivar una de les tasques iniciades uns  anys abans de la pandèmia, i que vam preparar durant la Transformació Pedagògica de la nostra escola: recuperem els Espais d’Aprenentatge! I ho fem amb la màxima il·lusió de tornar a compartir espais amb alumnat d’altres edats, d’aprendre entre iguals, i de superar els reptes d’aprenentatge que es plantegen!

Els espais d’Aprenentatge estan basats en l’aprenentatge significatiu de la teoria de les Intel.ligències múltiples de H.Gardner, amb ells volem fomentar l’autonomia i la responsabilitat de les alumnes, l’autogestió de les tasques, la relació,  comunicació i aprenentatge cooperatiu entre l’alumnat i amb els/les mestres, també s’afavoreix l’atenció a la diversitat i el treball en petit grup davant les diverses propostes i situacions d’aprenentatge.

Els espais que tenim organitzats són l’espai Víctor Català – intel·ligència lingüística, espai Pitàgores – intel·ligència matemàtica, espai Pau Casals – intel·ligència musical, espai Marie Curie – intel·ligència naturalista, espai Olimpia – intel.ligència cinestèsica, espai Da Vinci – intel·ligència visual-espaial i l’espai Àgora – intel·ligència intra/interpersonal.

Els infants de primària els distribuïm en dos grups: Espai de mitjans que són les alumnes de 1r, 2n i 3r,  els realitzen el dilluns i dimecres a la tarda i Espais de Grans: alumnes de 4t, 5è i 6è que els fan el dimarts i dijous a la tarda.

Aquests  espais estan ubicats a les diferents aules de l’escola i cada mestre és responsable d’un d’ells, els alumnes s’apunten durant el  matí en un llistat per escollir l’espai on volen anar a experimentar i aprendre de les diferents activitats i reptes que se’ls hi planteja; dins de cada espai hi ha  6 propostes, al finalitzar la tarda tenen una estona de recollida de l’espai, avaluació i d’autoconeixement de l’aprenentatge / repte que han realitzat  i anoten a la seva llibreta d’Espais allò que han treballat.

L’equip de mestres recuperem amb molta força aquesta activitat que tant valorem organitzativa i pedagògicament i els / les alumnes esperen amb ganes les tardes d’espais. A l’escola vivim una activitat diferent que té bona acollida per part de totes.

Equip de primària