El ‘lapbooking’ permet als infants aprendre a buscar, seleccionar, integrar i transmetre
Partim de la idea que un aprenentatge mai és fa de manera aïllada i desconnectada. Un aprenentatge es construeix sobre el què sabem, comporta emocions i sempre es connecta en una xarxa àmplia d’àrees del coneixement que ens ajuda a donar-li sentit per comprendre’l.
Perquè un aprenentatge sigui significatiu i es consolidi necessita diverses condicions:
– ganes d’aprendre i motivació per fer-ho
– que tingui sentit: ens explica alguna cosa, ha de ser útil i satisfactori, ens resol un problema, ens suposa una descoberta…
– cal repetir-lo per globalitzar-lo i, per tant, ha de respondre a preguntes
– s’ha de recordar
Què és un lapbook i per què els fem?
Per nosaltres, el lapbook és una manera global de presentar els aprenentatges fets al llarg d’un trimestre.
Una eina que posa en joc els mecanismes i habilitats bàsiques per afavorir un pensament crític i creatiu.
A més, té una presentació atractiva i lúdica per convidar a mirar-lo, a remenar-lo i jugar-hi.
Es presenta acompanyat d’explicacions perquè els treballs que s’hi troben són el resultat final d’un treball molt més intens i llarg que els infants no sempre sabran explicar-nos. Les explicacions que s’hi troben donen pistes per poder establir un diàleg ajudant-los a recordar el què han fet.
No cal que ens empatxem d’activitats, ni que esperem que tinguin resposta per a tot. El lapbook està bé que estigui a l’abast per mirar-lo quan vingui de gust i deixar-lo quan passin les ganes.



