L’experiència dels “Padrins de lectura” uneix P5 i 5è

Durant dos cursos les parelles de ‘padrins i fillols’ gaudeixen junts aprenent a llegir i escriure

El procés de lectoescriptura comença a l’escola a P3 i es consolida a 2n de Primaria. És a partir de 3r que la lectura i l’escriptura ja serveix per adquirir de nous aprenentatges.

Durant aquest procés s’ofereix a l’alumnat un seguit d’activitats per tal de fomentar el descobriment de les lletres i el gust per la lectura i l’escriptura. Els “Padrins de lectura” en són un exemple i a més és una de les activitats més esperades per l’alumnat de P5. La classe de 5è s’organitza perquè cada infant de P5 tingui un padrí amb qui identificar-se i que l’acompanyarà durant dos cursos en aquesta experiència que és aprendre a llegir i a escriure.

Les dues classes es troben quinzenalment al pati o a l’aula, buscant un espai acollidor on cada parella pugui compartir i gaudir dels contes, de les imatges i dels dibuixos, descobrint històries, jugant amb les lletres… Us s’emmirallen en els més grans i els altres aprenen a transmetre, a ensenyar i a acollir els més petits.

Al llarg de P5 i 1r, de 5è i 6è en el cas dels padrins, s’acaba creant una bonica relació entre infants de diferents edats, compartint moments i vivències que de ben segur van més enllà de l’aprenentatge de la lectura. Una complicitat molt especial entre grans i petits que permet treballar els valors de la responsabilitat, la convivència, l’autonomia i l’autoestima.