“Calen les fronteres entre països?”

Aquest serà el tema a debatre en l’edició de 2019 de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants de diferents centres docents debaten sobre un tema d’actualitat i interès social.

La Mariam Mabrouka, el Martí Sánchez, el Joan Yuste, la Mar Capdevila i l’Octavi Monteagudo hi participaran en representació de l’Escola.

Aquest grup d’alumnes juntament amb altre alumnat de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) participaran en aquesta iniciativa, que té per objectiu millorar les habilitats comunicatives dels i les participants, fomentant l’adquisició de competències transversals com són el treball en equip, la seguretat i confiança, la creativitat, la documentació, l’anàlisi, la construcció d’un discurs i la presa de decisions.

D’altra banda, es crea un espai de col·laboració entre els nivells d’educació secundària i superior, oferint així a l’alumnat un primer contacte amb la universitat. La iniciativa la promou la Xarxa Vives d’Universitats, entitat que representa i coordina l’acció conjunta de 22 universitats arreu de l’estat espanyol, Andorra, França i Itàlia.

Prèviament, però, l’alumnat de 4t d’ESO organitzà amb el mateix tema de debat la Lliga de Debat de Sant Felip Neri, que tingué lloc l’11 de desembre al Pati Llimona. D’on van sortir els i les representants de l’escola a la fase local que es realitzarà a la UPF el 21 i el 22 de febrer de 2019.

Tenir una tesi sòlida, disposar d’una bateria d’arguments per defensar una posició, flexibilitat per rebatre les idees de l’altre equip, concloure la intervenció amb unes bones conclusions i un bon treball de documentació foren les capacitats que valorà el jurat. Aquest, va ser format per la Reyes i la Mar (membres de l’AFA), el Jaume (secretari) i la Núria i la Teresa (professores de Llengua Catalana). I coincidí en valorar la Lliga de Debat com una experiència enriquidora per a l’alumnat, que perd la por escènica mentre aprèn a expressar seguretat en el gest amb una correcció en el llenguatge tant semàntica com formal.